hpgruesen (CC0), Pixabay

PESA z Bydgoszczy i PKP Cargo podpisały list intencyjny w sprawie opracowania konstrukcji, budowy i próbnej eksploatacji lokomotyw dwunapędowych i lokomotywy autonomicznej. PKP Cargo zleciło również Pesie remonty generalne 38 lokomotyw, co dla spółki z Bydgoszczy oznacza prawie 180 mln zł przychodu.

Obie spółki podpisały list intencyjny, w którym wyraziły chęć współpracy z zakresie prac badawczo-rozwojowych wokół budowy taboru kolejowego nowej generacji.

Mowa o opracowaniu i budowie lokomotyw dwunapędowych i autonomicznych. Podwójny napęd spalinowo-elektryczny pozwala na prowadzenie składu liniami zelektryfikowanymi niezelektryfikowanymi i to bez konieczności zmiany lokomotywy.

Zdaniem PKP Cargo taki tabor podniesie konkurencyjność spółki na rynku. Kolejnym wyzwaniem jest lokomotywa autonomiczna. Takie pociągi działają, ale na ogół na sieciach, na których jest mało potencjalnych sytuacji kolizyjnych. Technika ta prężnie się rozwija, co widać na przykładzie Szwajcarii.

List intencyjny nie jest prawnie wiążącą umową, ale stanowi wyraz zainteresowania podjęciem współpracy. Obie spółki podpisały także umowę na naprawę na piątym poziomie utrzymania lokomotyw spalinowych serii ST44.

Naprawa tego rodzaju to w zasadzie remont generalny, gdyż obejmuje ona odnowienie pojazdu, razem z demontażem i wymianą podzespołów. Wykonuje się ją co kilkadziesiąt lat. Lokomotywy ST44 to popularne gagariny, które stosuje się przede wszystkim w pociągach towarowych. Mają one od 30 do 50 lat.

PESA w związku ze zleceniem otrzyma niemal 180 mln zł.

ŹRÓDŁOwpunkt.pl/tvp.info.pl
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here