hpgruesen (CC0), Pixabay

„Gazeta Polska Codziennie” informuje, że rosyjska spółka kolejowa RŻD Logistics oraz niemiecka firma DB Cargo chcą przekierowania dostawy ładunków z Chin do Petersburga i Kaliningradu, a następnie do portów w Niemczech.

Do portu w Antwerpii dotarł pierwszy w historii pociąg w ramach tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku. Pociąg z 34 kontenerami wyruszył z Chin 26 kwietnia i pokonał 11 tysięcy km mijając Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. Zajęło mu to 16 dni. Ta sama droga statkiem zajmuje ponad 35 dni.

To dobra wiadomość dla europejskich przewoźników, w tym Polskich Kolei Państwowych. Jednak są i złe wiadomości. Rosyjska spółka RŻD Logistiscs i niemiecka firma DB Cargo chcą aby szlak ominął Polskę. Tymczasem nasz kraj liczy na zwiększenie transportu.

Projekt Nowego Jedwabnego Szlaku promowany przez Chiny polega na budowie sieci połączeń między zachodnimi Chinami a Europą. Koncentruje się w dużej mierze na stworzeniu zaplecza logistycznego oraz infrastruktury transportowej.

ŹRÓDŁOwpunkt.pl/tvp.info.pl
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here