Pokhara1 (CC0), Pixabay

Samorządy polskich miast w 2017 roku wydały na promocję rekordowe kwoty. Z uwagi na wybory samorządowe w wielu częściach kraju budżety na budowanie własnej marki mogą zostać podwojone, o czym informuje „Puls Biznesu”.

W ubiegłym roku wydatki polskich samorządów na promocję miast wyniosły łącznie ponad 791 mln zł. To o 53 mln zł więcej niż rok wcześniej.

– Zbliżające się wybory zapewne przyczyniły się do wzrostu nakładów na promocję w minionym roku, ale nie jest to na pewno jedyny powód. Samorządowcy po prostu wiedzą już, że gminy i regiony funkcjonują na konkurencyjnym rynku, podobnie jak firmy. Muszą rywalizować o mieszkańców, turystów, inwestorów, studentów i środki zewnętrzne – skomentował ekspert ds. marketingu Robert Stępowski.

Najwięcej na promocję wydała Warszawa, bo aż 23,7 mln zł. W tym roku kwota ta może być nawet dwa razy wyższa, gdyż w budżecie miasta na ten cel zarezerwowano 52,2 mln zł.

– Mamy znacznie większy budżet niż inne polskie miasta, nasze wydatki na inne obszary funkcjonowania miasta, jak np. edukacja czy transport publiczny, też są nieporównanie większe – powiedziała Agnieszka Kłąb, rzecznik prasowy stołecznego ratusza.

Za najlepiej promujące się miasto uznano Wrocław. Wzrost wydatków na promocję zapowiadają również Katowice, Poznań, Kielce, Toruń, Szczecin czy Białystok.

ŹRÓDŁOwpunkt.pl/wprost.pl
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here