fot. kev-shine, freestockphotos.biz

UOKiK prowadzi właśnie postępowanie przeciwko operatorowi telekomunikacyjnemu Nasza S.A. Ostrzega konsumentów przed firmą, która wprowadza w błąd. To kolejne już ostrzeżenie konsumenckie urzędu.

– Otrzymujemy bardzo dużo skarg na nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują zaufanie seniorów, na ich pytania odpowiadają szybko i niewyraźnie. Apelujemy: jeśli dzwoni do ciebie konsultant i twierdzi, że jest z telekomunikacji i ma tańszy abonament, prąd czy gaz – zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę. Nie podawaj swoich danych. Zadzwoń do swojego operatora, sprzedawcy prądu lub gazu i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie lepszą ofertę – sugeruje prezes UOKiK Marek Niechciał.

Konsultanci Nasza S.A. dzwonią przede wszystkim do osób starszych i podają się za dotychczasowego operatora. Oferują obniżenie abonamentu za telefon oraz nieograniczone rozmowy, które tak naprawdę można uzyskać za dodatkową opłatą. Płaci się tez za wyświetlanie numeru, wykaz połączeń itd. Na umowie nazwa i logo firmy są małe, widoczne jest natomiast nazwa dotychczasowego operatora. Konsument zwykle dowiaduje się, że zmienił operatora po 14 dniach, kiedy już nie można bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara pobierana wówczas przez firmę Nasza S.A. wynosi od 500 do 1500 złotych.

To nie pierwsze ostrzeżenie konsumenckie ze strony UOKiK. Urząd wydaje je wówczas, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalne praktyki, które mogą narazić konsumentów na straty finansowe.

Obecnie sprawę przeciwko Nasza S.A. prowadzi płocka prokuratura okręgowa.

ŹRÓDŁOwpunkt.pl / wprost.pl
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here